Algemene vragen
Met Park+Beach kun je voor je bezoek aan de Haagse kust online een parkeerplaats reserveren buiten Scheveningen. Voor het laatste stuk naar de kust kun je gebruik maken van de tram of een deelfiets (indien beschikbaar). Dat is bij de prijs voor het parkeren inbegrepen. Na betaling ontvang je de bevestiging en wat je verder nodig hebt per mail.
Voor Park+Beach kan je parkeren bij de volgende garages:
- Q-Park Malieveld - Tram lijn 9, deelfiets of deelbakfiets
- Q-Park CS New Babylon - Tram lijn 9, deelfiets of deelbakfiets
- World Forum A - Let op: Deze garage is op het moment niet beschikbaar in verband met de NAVO-top
Met Park+Ride kun je voor je bezoek aan Den Haag online een parkeerplaats reserveren aan de rand van de stad, waarna je gemakkelijk kunt overstappen op de tram voor de laatste paar kilometers. Dat is bij de prijs voor het parkeren inbegrepen. Na betaling ontvang je de bevestiging en verdere informatie per mail.
Voor Park+Ride kan je parkeren bij de volgende garages:
- Q-Park P+R Hoornwijck
Vanaf de locatie kan je je weg vervolgen met tramlijn 1 (halte Broekpolder) en 15 (halte Laan van 's-Gravenmade) naar het centrum of de Haagse kust.
Na het maken van je reservering ontvang je een bevestigingsmail van Mobian. In deze mail staat een link naar de Mobian-app. Om gebruik te maken van de tram, moet je de app downloaden en daar je tramticket activeren. Pas nadat je het ticket in de app hebt geactiveerd, is het geldig voor controle.
Met het geactiveerde ticket (QR-code) kun je samen met je medereizigers verder met de tram. Voor Park+Beach kan dit met tram 9 tussen halte Centraal Station en Scheveningen. Voor Park+Ride kan dit met tramlijn 1 (halte Broekpolder) en 15 (halte Laan van 's-Gravenmade) naar het centrum of de Haagse kust. Je hoeft in de tram niet in- of uit te checken, maar laat bij controle de QR-code in de app zien. Let op: een niet-geactiveerde QR-code uit de mail is niet geldig en wordt niet geaccepteerd.
Het ticket is een dagretour en geldig voor één heen- en één terugreis tussen de aangewezen haltes. In de Mobian-app staat bij je ticket vermeld voor welke tramlijn en haltes het ticket precies geldig is. Meer informatie over de dienstregeling vind je op htm.nl/dienstregeling of via de HTM-app.
Kentekenherkenning wil zeggen dat je kenteken automatisch wordt 'gelezen' bij de ingang van de parkeergarage en de slagboom vanzelf opengaat. Je hoeft dus geen QR-code te scannen.
Park+Beach is een product dat tussen april en oktober beschikbaar is en specifiek is gericht op het bezoeken van de Haagse kust. Parkeer je auto bij Q-Park Malieveld of CS New Babylon en vervolg je weg naar de kust met een Haagse stadsfiets of met tramlijn 9.
Park+Ride is perfect voor je bezoek aan Den Haag centrum en het hele jaar beschikbaar. Parkeer de auto buiten de stad bij Q-Park P+R Hoornwijck en vervolg je reis met de fiets of met tramlijn 1 (halte Broekpolder) of 15 (halte Laan van 's-Gravenmade). Park+Ride kan ook gebruikt worden voor je bezoek aan de Haagse kust.
Het Park+Beach-arrangement is beschikbaar vanaf de voorjaarsvakantie tot 1 oktober 2025. Van 1 april tot en met 21 juli (start zomervakanties NL): alléén op vrijdag, zaterdag, zondag en feestdagen. Van 21 juli tot en met 29 augustus (einde zomervakanties NL): alle dagen van de week. Van 29 augustus tot en met 30 september: alléén op vrijdag, zaterdag, zondag. Tenzij afwijkend aangegeven.
Reserveren en betalen
Een parkeerticket bij Park+Beach kost € 7,50. Dit is voor het parkeren van je auto inclusief een tramticket voor één persoon voor het vervolg van je reis. Voor elke extra reiziger betaal je € 1,00 voor de tram (maximaal 4 extra personen).
Pak je een Haagsche Stadsfiets na het parkeren? Dan betaal je € 8,50 voor de bestuurder.
Je betaalt € 6,50 - voor een parkeerticket. Dat is inclusief een tramticket. Voor elke medereiziger betaal je voor de tram € 1,- extra (maximaal 4 extra personen, kinderen jonger dan 4 jaar reizen gratis mee). |
Je moet reserveren, omdat het aantal beschikbare parkeerplaatsen per dag kan verschillen. Wanneer je zonder reservering parkeert bij de parkeergarages, betaal je het reguliere parkeertarief van de parkeerlocatie. Ook moet je dan zelf nog het transport naar het strand regelen, tegen regulier tarief.
Nee, dit kan alleen door vooraf online te reserveren en te betalen. Een reservering is geldig van 04.00 uur op de dag van je reservering tot 03.59 uur de dag erna.
Regels en voorwaarden
Ja, je kunt vanaf 04.00 uur parkeren op de dag dat je hebt geboekt tot 03.59 uur de volgende dag.
Rijd je pas na 3.59 uur de volgende dag uit, dan moet je bijbetalen volgens het reguliere parkeertarief van de parkeerlocatie.
Ja. Het is mogelijk om met een LPG-auto te parkeren in de parkeerlocaties.
Nee. Het is niet mogelijk om specifiek een parkeerplaats met elektrische oplaadvoorziening te reserveren. Het is echter wel mogelijk om op te laden, indien er een elektrische oplaadvoorziening vrij is.
Nee. Het is niet mogelijk om een parkeerplaats voor mindervaliden te reserveren in de parkeerlocaties van Park+Beach.
Nee. Het is niet mogelijk om specifiek een parkeerplaats voor mindervaliden te reserveren in de parkeerlocaties.
Reservering beheren en aanpassen
Start je reservering over meer dan 48 uur? Dan kan de reservering geannuleerd worden. Dit doe je eenvoudig zelf via de Mobian-app. Nadat je 'Mijn reizen' hebt geselecteerd, moet je de reservering kiezen die je wil annuleren. Vervolgens zie je, door op de knop 'Beheren' rechtsboven te klikken, de mogelijkheid om jouw reservering te annuleren. Je kunt ook contact opnemen met het Mobian ondersteuningsteam via WhatsApp. Hou er rekening mee dat als er geen kosteloze annulering bij je reservering is inbegrepen, er annuleringskosten van 15% in rekening worden gebracht. Je krijgt 85% van het reserveringsbedrag terug binnen 5 werkdagen.
Gaat de reservering binnen 48 uur in? Helaas is het dan niet meer mogelijk om jouw reservering te annuleren.
Heb je betaalt voor een annuleringsverzekering bij het maken van je reservering? Dan is het wel mogelijk om jouw reservering 24 uur van tevoren kosteloos te annuleren.
Nee. Als u verhinderd bent, om welke reden dan ook, is er geen sprake van teruggaaf van de gemaakte kosten.
Problemen met reserveren & hulp
Als je een reservering maakt, krijg je een bevestigingsmail met informatie en een QR-code voor het gebruik van de tram. Heb je die niet ontvangen? Kijk dan in je spambox. Of neem contact op met Mobian.
Lukt het niet om je bevestigingsmail te zoeken in je spambox of in te loggen in je account? Druk dan op de knop bij de ingang van de parkeergarage. De meldkamer kan je waarschijnlijk verder helpen. Of neem contact op met Mobian.